FAQ - Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u veelgestelde vragen over onze online wijnproeverijen.
Staat uw vraag er niet tussen, neem dan gerust contact met ons op.
Onze Producten
Na inschrijving zorgen wij dat per adres de benodigde wijnen geleverd worden.
Uiterlijk de dag voor de proeverij krijgt u de inloggegevens voor de proeverij gemaild op het mailadres wat u ons door heeft gegeven.
Op de afgesproken tijd logt iedereen in en vertellen wij in 1,5 uur (of binnen de met u afgesproken tijd), van alles over de wijnen.
Annuleren en retourneren
Indien u een bestelling wilt annuleren die nog niet is verzonden, kan dit eenvoudig door een e-mail te sturen naar info@tapavino.nl met als onderwerp "Annuleren bestelling" en het bestelnummer te vermelden van de bestelling die u wenst te annuleren.
Wanneer de bestelling al is verstuurd gaat het herroepingsrecht in werking zoals hieronder beschreven.
Indien u als koper de bestelde product(en) heeft ontvangen en om wat voor reden dan ook niet tevreden bent met de geleverde product(en), heeft u de mogelijkheid om binnen 14 dagen na afleveringsdatum, de onderliggende overeenkomst te ontbinden. Hiervoor hoeft u geen reden op te geven.
Indien u de overeenkomst wenst te ontbinden, dient u dit schriftelijk (via e-mail, brief) aan Tapavino (waaronder vallende online-wijnproeverij.nl) te melden. De bestelling dient vervolgens onmiddellijk terug te worden gestuurd naar Tapavino in (bij voorkeur) de originele verpakking, onbeschadigd en ongebruikt. U draagt zelf zorg voor de kosten en het risico van het retourneren.
Nadat Tapavino (waaronder vallende online-wijnproeverij.nl) de geretourneerde bestelling heeft ontvangen, zullen wijn binnen 14 dagen het aankoopbedrag van dit product aan u als de koper terugbetalen.
Klantenservice
Uiteraard handelen wij alle bestellingen met de groots mogelijke zorg af, maar er kan altijd iets zijn wat niet helemaal goed is gegaan. Wij vinden het natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en/of dienstverlening. Wij nemen deze altijd serieus. Wij helpen u graag verder en zoeken naar een gewenste oplossing. U kunt een eventuele klacht mailen naar: info@tapavino.nl
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie.
Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage . Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Leveringen
De leveringen voor onze wijnproeverijen wordt in de week voorafgaand aan de proeverij verzonden. Heeft u al vroegtijdig geboekt, dan kan het dus zijn dat het even duurt voordat u de producten ontvangt.
De reden is dat wij pas kort voor de proeverij de wijnen selecteren om op deze manier zo goed mogelijk aan te sluiten bij seizoenen, voorradige wijnen, wensen en eventuele aanbiedingen.
Overige producten worden zo snel mogelijk verzonden op basis van beschikbaarheid. Wij streven ernaar om binnen 2 tot 5 werkdagen de producten te verzenden.
Voor de levertijd houden wij aan dat de producten die in 1 bestelling geplaatst zijn, in 1 keer uitgeleverd worden. Indien u dus wijnen besteld heeft en geboekt hebt voor een proeverij, worden de wijnen meegeleverd met de verzending van de wijnen voor de proeverij.
Betalingen
U kunt uw bestelling heel makkelijk, veilig en direct betalen op onze website via Mollie.
Na uw bestelling is alles geregeld en kunt u uw bestelling snel thuis verwachten.
Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid om deels achteraf te betalen.
Wij sturen u dan, na uw bestelling en voor verzending van uw goederen een factuur voor een 50% aanbetaling. Nadat deze betaling voldaan is, verzenden wij de goederen.
Na verzending sturen wij u de factuur voor het openstaande bedrag.
Voor deze service brengen wij €2,50 extra in rekening.